Pełnoziarniste paluchy z mielonym indykiem i warzywami

14 Flares Pin It Share 14 Facebook 0 Twitter 0 Google+ 0 Email -- LinkedIn 0 14 Flares ×

To już kolejny przepis, który prezentuję Wam w ramach programu „Śniadanie Daje Moc” – to wspaniała inicjatywa, która pokazuje dzieciom i ich opiekunom co i jak jeść, by być zdrowym, silnym i mądrym – brzmi wspaniale, prawda?!

A skoro już jesteśmy przy temacie jedzenia… Kto nie lubi chrupiącej, puszystej bułeczki na śniadanie… Trzeba przyznać, że ten rodzaj pieczywa cieszy się ogromną popularnością, szczególnie wśród dzieci, ale niestety nie należy on do najwartościowszych. Przygotowując śniadanie dla dziecka, a także całej rodziny należy zwrócić uwagę na rodzaj pieczywa, jaki najczęściej się podaje. Nie ma nic złego w zjedzeniu jasnej, pszennej bułki raz na jakiś czas, ale w codziennej diecie nie powinno zabraknąć zdrowych kasz i mąki z pełnego przemiału, tzw. pełnoziarnistych. Śniadania bardzo często opieramy na produktach zbożowych, warto więc zwrócić uwagę czy te, które serwujemy naszym dzieciom oraz zjadamy sami są odpowiednie. Produkty zbożowe są źródłem węglowodanów złożonych, głównie skrobi, białka roślinnego, błonnika pokarmowego. W zewnętrznych częściach ziaren zbóż zawarte są składniki mineralne takie jak: żelazo, miedź, magnez, cynk oraz potas i fosfor. Tam też znajdują się witaminy z grupy B oraz witamina E. Ich zawartość w przetworach zbożowych – kaszach, mące, jest uzależniona od stopnia przemiału ziarna. Im wyższy stopień przemiału, tym mniejszą zawartością witamin i składników mineralnych charakteryzuje się produkt. Kasze oraz pieczywo razowe zawierają błonnik pokarmowy oraz składniki mineralne i witaminy. Biała mąka, z której wypiekane są bułki pozbawiona jest tych cennych składników.

Moja dzisiejsza propozycja śniadaniowa to pełnoziarniste paluchy z mielonym indykiem oraz dużą ilością kolorowych warzyw. …
zobacz-przepis-pod-nowym-adrsem

The following two tabs change content below.
Z powodu planowanego zamknięcia platformy blog.pl, Ósmy Kolor Tęczy - blog kulinarny został przeniesiony. Aby zobaczyć cały przepis i skomentować, przejdź pod nowy adres klikając w zamieszczone odnośniki. Dziękuję. Nowy adres - http://osmykolorteczy.pl

15 przemyśleń na temat “Pełnoziarniste paluchy z mielonym indykiem i warzywami”

  1. ~li_lia pisze:

    Na takie śniadanie warto poświęcić wymagany czas. Zdjęcia wyglądają obłędnie. Niemalże poczułam smak paluchów.
    Małgosiu, wpraszam się na poranny poczęstunek.

    1. Małgosia pisze:

      Zapraszam, weź ze sobą swoją Księżniczkę, z przyjemnością Was ugoszczę :)


  2. Rewelacyjny pomysł na śniadanie :)

  3. ~Nanetka pisze:

    Wyglądają cudnie! :) Już wiem, co w sobotę będziemy mieli na śniadanie :)

  4. ~Gosia pisze:

    Mam nadzieję, że to nie tylko dla dzieci ;D

    1. Małgosia pisze:

      Oj no, każdy z nas jest czasami Dzieckiem ;)

  5. ~Ania pisze:

    Rzadko zostawiam komentarze na blogach ale tutaj muszę…. Śniadaniowe cudo! W tygodniu z racji pracy nie dam rady zrobić tych pyszności dla moich Maluchów ale coś czuje, że w weekendy często będą gościły na moim stole :)

    1. Małgosia pisze:

      Gorąco polecam, są naprawdę pyszne

  6. ~Ewa 83 pisze:

    Zrobiłam wczoraj pierwszy raz, a dzisiaj mam już relację, że wszyscy w szkole zazdrościli :) Ja dałam jeszcze delikatny czosnkowy dip, zapakowałam w śniadaniówkę i hola! Mamy pojemniki skip hop, więc mogłam spokojnie dać też sos do tego małego pojemniczka. Pomysł wspaniały!

    1. Małgosia pisze:

      Super. Bardzo się cieszę. Taka reakcja to najlepsza rekomendacja :)

  7. ~Magda pisze:

    Śliczne zdjęcie. Skorzystałam z przepisu tylko zamiast mielonego mięsa wykorzystałam mielone tofu. Przepyszne!

  8. ~Danusia pisze:

    Witam, a może być tylko jeden rodzaj mąki? Bo akurat nie mogę mąki kukurydzianej…Z góry dziękuję za odpowiedź.

    1. Małgosia pisze:

      Proszę użyć pszennej uniwersalnej lub chlebowej, najlepiej stopniowo, do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Gdyby jednak ciasto wyszło zbyt suche, dodać odrobinę więcej mleka.

  9. ~zuzanna pisze:

    ooooo super :D

  10. ~Edyta pisze:

    super dobrane składniki

Komentowanie wyłączaone