Ślimaczki z omletów z żółtym serem i szpinakiem

99 Flares Pin It Share 99 Facebook 0 Twitter 0 Google+ 0 Email -- LinkedIn 0 99 Flares ×

Zdradzę Wam cichutko, że mam ogromną przyjemność uczestniczyć w tegorocznej edycji programu „Śniadanie Daje Moc”. Będziemy o nim jeszcze niejednokrotnie rozmawiać tu na blogu, ale już teraz chciałabym zaprosić Was do cyklu wpisów śniadaniowych, które mam nadzieję spotkają się z Waszą aprobatą i zainteresowaniem. O tym, jak istotne jest śniadanie wiemy wszyscy, bo wpajano nam to od dziecka. Gdy byliśmy mali, nasze mamy i babcie dbały o to, by na naszych talerzach znajdowały się produkty bogate w składniki odżywcze, tak ważne dla rozwoju małych organizmów. Jak dziś pamiętam, gdy mawiano mi, że pierwszy posiłek w ciągu dnia jest najważniejszy i nie należy go pomijać, ani bagatelizować. Pamiętam też, z jaką niechęcią zabierałam do szkoły kanapki zapakowane w papierową torebkę. Wydawały się wówczas takie nieciekawe… Dziś, gdy jako mama przejęłam rolę śniadaniowego dyktatora staram się, by moje dzieci nie musiały narzekać na nudę podczas spożywania śniadań i chociaż nie zawsze tak było, przykładam wszelkich starań, by były one pełnowartościowe, kolorowe i maksymalnie atrakcyjne. Jestem świadoma, że jeśli tak będzie, nikt nie oprze się przed zjedzeniem swojej porcji, a o to w końcu chodzi.

W obecnych czasach nie tylko dorośli żyją szybko i intensywnie, nie tylko oni poddawani są presji i stresowi związanemu z pracą i codziennymi obowiązkami. Już od samego rana dzieje się szybko i wiele oraz wiele wymaga się także od najmłodszych. Nauka, zabawa, sporty, liczne zajęcia dodatkowe w ciągu dnia i niezbędne przyjemności wymagają dobrego przygotowania, by móc sprostać temu wszystkiemu. Dlatego tak ważne jest, aby już przed wyjściem z domu zjeść coś pożywnego, co da energię na cały poranek i pamiętać
o przygotowaniu wartościowej przekąski, którą będzie można zjeść po kilku lekcjach, w szkole.

Przygotowanie pożywnego śniadania wcale nie musi być nudne, trudne, ani monotonne. Wystarczy poświęcić mu tylko odrobinę uwagi i chęci, a z pewnością osiągniemy pełen sukces. Podczas planowania posiłków dla dzieci należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Ważne jest, by zawierały one zróżnicowane produkty, takie jak zdrowe kasze, mąki pełnoziarniste, świeże warzywa i owoce, nabiał – mleko, jogurty i sery, a także niezbędne białka, czyli mięso, ryby lub jajka. Wykorzystanie mięsa, jaj, ryb w żywieniu ma na celu dostarczenie pełnowartościowego białka zwierzęcego, witamin z grupy B (w tym witaminy B12), witaminy D (ryby, żółtko jaja), biopierwiastków (żelazo, cynk), ważnych kwasów tłuszczowych. Białko mięsa, ryb, jaj mają podobną wartość odżywczą. Dlatego produkty te mogą być wykorzystywane zamiennie. W Polsce mięso stanowi najczęściej podstawę posiłku obiadowego. Dzieci, które nie chcą jeść mięsa mogą wybrać zamiennie potrawy z ryb lub jaj. Ważne, aby przygotowane posiłki były urozmaicone i smaczne.

Jeśli uda nam się „zaprzyjaźnić” z tymi zasadami, przygotowanie pełnowartościowych śniadań z pewnością stanie się łatwiejsze, przyjemniejsze i przestanie spędzać nam sen
z powiek. Śniadanie, oprócz tego, że musi być zdrowe i smaczne, ma być proste, łatwe
i niewymagające i taka właśnie jest moja dzisiejsza propozycja. Ślimaczki przygotowane
z cienkich omletów z żółtym serem i świeżym szpinakiem z pewnością przypadną do gustu młodym smakoszom, a także pozostałym członkom rodziny. Robi się je bardzo łatwo, a do przygotowań śmiało można zaangażować dzieci. Moje bardzo chętnie pomagają w kuchni,
a zawijanie takich omletów sprawia im naprawdę wiele frajdy. Wspólne gotowanie nie tylko sprawia, że dzieci chętniej zjadają to, co same przygotowały, ale także buduje wspaniałą atmosferę podczas rodzinnych posiłków oraz rozwija świadomość na temat zdrowego odżywiania i składników.

Ślimaczki mają jeszcze jedną podstawową zaletę – z powodzeniem można zjeść je w domu, a także zabrać w śniadaniówce do szkoły, gdzie świetnie sprawdzą się jako drugie śniadanie.

Przepis powstał w ramach programu „Śniadanie daje moc”. Jeśli chcecie poznać więcej szczegółów na temat roli śniadań w codziennej diecie dzieci lub dołączyć do programu, zachęcam do odwiedzenia powyższej strony. Jeśli macie dzieci w klasach 0-3 warto do niego dołączyć – dzieci przez zabawę i wspólne przygotowywanie śniadania uczą się jak zdrowo i smacznie jeść i jak ważne dla nich jest śniadanie. Śledźcie też bloga, więcej na ten temat pojawi się tu już wkrótce.

Składniki niezbędne do przygotowania śniadania zgodnie z jedną z 12 zasad zdrowego odżywiania dla uczniów wg Instytutu Matki i Dziecka.

Zasada nr 6 – Mięso, jaja czy ryby – możesz wybierać.

(około 3 porcje)

          • 3 jajka
          • 3 łyżki wody
          • Sól do smaku
          • Około 50g świeżych liści szpinaku typu baby
          • Około 6 plastrów sera cheddar (lub innego żółtego sera)
          • Pieprz do smaku (opcjonalnie)

Przygotowanie krok po kroku:

      • Jajka dokładnie rozmąć z wodą i odrobiną soli do smaku.
      • Lekko rozgrzej patelnię z nieprzywierającym dnem (np. taką do naleśników)
      • 1/3 masy jajecznej wylej na patelnię i rozprowadź po całej powierzchni jak podczas smażenia naleśników. Masa powinna powoli się ścinać.
      • Gdy jajka się zetną, delikatnie podważ omlet i odwróć na drugą stronę. Podsmaż jeszcze chwilę, a następnie przełóż omlet na talerz. Tak przygotowany omlet powinien być cienki i zwarty jak naleśnik.
      • W taki sam sposób przygotuj pozostałe omlety.
      • Na gotowy omlet układaj plastry sera, a następnie równo rozłóż warstwę liści szpinaku.
      • Możesz oprószyć szpinak świeżo mielonym pieprzem do smaku. Nie sól więcej – ser jest wystarczająco słony, a omlety też były doprawione.
      • Zroluj dość ściśle, a następnie pokrój na 2cm kawałki i ułóż je na talerzu lub w śniadaniówce.

Smacznego!

wpis sponsorowany

The following two tabs change content below.

Małgosia

Dołącz do grona czytelników na serwisach społecznościowych, by śledzić na bieżąco kolejne wpisy lub przejdź do dyskusji, pozostawiając komentarz. Śledzę je na bieżąco, choć nie zawsze mam możliwość udzielenia odpowiedzi od razu. - Komentarze zawierające linki mogą nie zostać opublikowane - Komentarze naruszające ogólnie przyjęte zasady netykiety oraz dobrego wychowania, mogą ulec moderacji lub zostać trwale usunięte.

Ostatnie wpisy Małgosia (zobacz wszystkie)

11 przemyśleń na temat “Ślimaczki z omletów z żółtym serem i szpinakiem”

  1. ~kcal pisze:

    Te ślimaczki są urocze :) Rozumiem, że szpinaku nie trzeba blanszować, ani nic?

    1. Małgosia pisze:

      Nie trzeba blanszować. Na surowo jest przepyszny!


    2. też uważam, że ślimaczki są urocze.
      I bardzo ale to bardzo apetyczne.
      Przepis biorę

      Pozdrawiam
      a zdjęciami się jak zwykle zachwycam :)

    1. Małgosia pisze:

      Na dodatek smaczne i zdrowe. Dziękuję 💕


  2. Dla mnie szpinakożercy i miłośniczki sera – to danie idealne :)

  3. ~Pozytywny pisze:

    Wyglądają fenomenalnie. Kolejny kuszący przepis na Twoim blogu, który koniecznie muszę wypróbować. :)

  4. ~Wish pisze:

    Fajny przepis :) myślę że będzie idealny jako przekąska na imprezie.
    Jednak mam jedno pytanie: czy ser lepiej kłaść na ciepłe omlety, żeby się trochę rozpuścił, czy lepiej na już przestudzone?

    Pozdrawiam

    1. Małgosia pisze:

      Omlety po ścięciem nie są mocno gorące i stygną bardzo szybko szczególnie zw zetknięciu z chłodnym serem. Można próbować, ale nie sądzę, by ser się roztopił. Nie polecam natomiast podgrzewać gotowych roladek, ze względu na świeży szpinak wewnątrz.

      1. ~Wish pisze:

        No dobrze, dziękuję za odpowiedź :)
        Na pewno kiedyś przetestuje ten przepis :)


  5. Chyba znalazłam kolejną alternatywę, dla moich tortilli z łososiem! Omleciki zazwyczaj lubię bardzo puchate, ale teraz chyba będę musiała zmienić taktykę! :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>