Pieczone zielone szparagi z jajkiem i parmezanem

5 Flares Pin It Share 5 Facebook 0 Twitter 0 Google+ 0 Email -- LinkedIn 0 5 Flares ×

Sezon szparagowy choć trwa tak krótko, jest wyjątkowo intensywny i pełen smaku. To czas,  kiedy najprostsze wydaje się najlepsze i najsmaczniejsze. Od kiedy pierwszy raz skosztowaliśmy szparagów staramy się sezon na nie wykorzystać do granic możliwości. Szparagi pojawiają się w wielu różnych daniach i kombinacjach, czasami niemal codziennie, ale obowiązkowo, jako pierwsze na naszym stole co roku lądują pieczone. Szybkie i nadzwyczaj proste danie, które przygotujesz w zaledwie kilka chwil. Jak dla mnie to  najlepszy sposób na przygotowanie tych warzyw – zachowują pełnię smaku, są jędrne i soczyście zielone. W połączeniu z jakiem sadzonym z wciąż płynnym żółtkiem tworzą idealne, klasyczne połączenie. Dodatek parmezanu uzupełnia ten zgrany mariaż. Tą klasyczną propozycją warto nie tylko rozpocząć coroczny sezon na szparagi, ale też przygodę z tym wiosennym warzywem. Po niej przyjdzie czas na bardziej złożone, choć równie proste przepisy.

Zgodnie z nieśmiertelną zasadą, że im mniej skomplikowane danie serwujemy, tym lepszych składników powinniśmy użyć, do tego dania wykorzystajmy najlepszej oliwy, czy świeżo tłuczonego pieprzu. Jeśli potraktujemy to danie z należytym szacunkiem, będzie wyglądało i smakowało jak przysłowiowy milion dolarów. Dlatego też świetnie nadaje się na każdą okazję, także od święta i dla wyjątkowych gości. Efekt murowany i to przy minimalnym wysiłku.

Składniki:

(2-4 porcje)

  • około 500g zielonych szparagów
  • 2-3 łyżki oliwy dobrej jakości
  • szczypta soli morskiej
  • szczypta świeżo mielonego pieprzu
  • jajko – po jednym na osobę
  • oliwa lub masło do smażenia
  • parmezan do podania – ilość wg uznania

Przygotowanie krok po kroku:

  • Szparagi umyj, osusz i odłam zdrewniałe końcówki. Młode i bardzo świeże pędy nie muszą wymagać tego zabiegu.
  • Szparagi ułóż w naczyniu żaroodpornym i skrop oliwą. Przemieszaj, aby całe pokryły się tłuszczem.
  • Warzywa oprósz solą i pieprzem i wstaw do piekarnika nagrzanego do 200°C i piecz przez około 10-15 minut. W połowie czasu pieczenia lekko wstrząśnij naczyniem. Bardzo cienkie szparagi możesz piec krócej – aż lekko zmiękną.
  • Rozgrzej patelnię. Dodaj tłuszcz (oliwę lub masło). Wbij delikatnie jajka i smaż na średnim ogniu aż białko się zetnie, a żółtko pozostanie płynne.
  • Jajka przełóż na szparagi lub bezpośrednio na talerze.
  • Całość posyp wiórkami parmezanu.
  • Podawaj bezpośrednio po przygotowaniu.

Smacznego!

The following two tabs change content below.

Małgosia

Dołącz do grona czytelników na serwisach społecznościowych, by śledzić na bieżąco kolejne wpisy lub przejdź do dyskusji, pozostawiając komentarz. Śledzę je na bieżąco, choć nie zawsze mam możliwość udzielenia odpowiedzi od razu. - Komentarze zawierające linki mogą nie zostać opublikowane - Komentarze naruszające ogólnie przyjęte zasady netykiety oraz dobrego wychowania, mogą ulec moderacji lub zostać trwale usunięte.

4 przemyślenia na temat “Pieczone zielone szparagi z jajkiem i parmezanem”

  1. ~kasia pisze:

    Mniam…uwielbiam szparagi))))
    Może się skuszę i coś takiego zrobię)
    Pozdrawiam i dzięki za taki fajny ,prosty przepis;)

  2. ~iza pisze:

    pieknie podane, aż chce się zjeść

  3. ~karmel-itka pisze:

    bajeczne śniadanie!

  4. ~Sabat pisze:

    świetny przepis, na pewno skorzystam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>